Ehliyet yenileme ücretinin güncel hali, ehliyetini yenilemek isteyen kişilerin merak ettiği bir konudur. Genel olarak eski tip ehliyete sahipseniz ve ehliyetinizi yenilemek istiyorsanız ehliyet yenileme harcı yatırmanız gerekir.
Bunun yanı sıra eski ehliyet yenileme süreci ve süreç boyunca gerekli olan bazı belgeler bulunmaktadır. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, ehliyet yenileme süreci hakkında merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.
Ehliyet yenileme için ilk olarak “ALO 199”, “ALO 199 Mobil Uygulama” veya “nvi.gov.tr” adresinden randevu almanız gerekir. Ehliyet değiştirme işlemlerinde yetkili kurum nüfus müdürlüğüdür. Bu nedenle ehliyet yenileme için nüfus müdürlüklerinden alacağınız randevuyla beraber gerekli belgeleri de hazırlamanız gerekir. Başvuruları, dilediğiniz herhangi bir nüfus müdürlüğünde yapmanız mümkündür.
Başvuru süreci sonrası İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce basılan sürücü belgeleri, en yakın PTT Kargo şubesine teslim edilir. Böylece yenilenen ehliyetler, başvuruda bulunan kişilerin adresine en kısa sürede ulaşabilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Ehliyet Alma Şartları Nelerdir? Ehliyet İçin Gerekli Belgeler
Nüfus müdürlüğünden ehliyet randevunuzu oluştururken yapmanız gereken diğer bir işlem, başvuru için gerekli olan ehliyet yenileme belgelerini hazırlamaktır. Ehliyet yenileme sürecinde gerekli belgeleri eksiksiz bir şekilde hazırlamalı ve bu belgeleri başvuru sırasında nüfus müdürlüğüne teslim etmelisiniz. Bu noktada ise başvuru yapmadan önce ehliyet yenileme belgelerini hazırlamanız son derece önemlidir.
Ehliyet yenileme işlemi için gerekli belgeler ise aşağıdaki gibidir:
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Ehliyet Kayıp ve Çalıntı Durumunda Ne Yapılmalı?
Eski tip ehliyete sahipseniz ve ehliyetinizi yenilemek istiyorsanız ehliyet yenileme harcı ödemesi olarak toplam 15 TL yatırmanız gerekir. Ehliyet değiştirme fiyatı olarak ifade edilen bu ücret, 13 TL değerindeki kâğıt bedeli ve 2 TL değerindeki vakıf hizmet bedelini kapsar.
Ayrıca yeni tip ehliyete sahipseniz ve süre dolumu, kaybetme ya da başka bir nedenle yeni tip ehliyetinizi yenilemek istiyorsanız ödemeniz gereken fiyat değişmektedir. Bu durumda ise vakıf hizmet bedeli 230 TL ve değerli kâğıt bedeli ise 990 TL’dir. Genel toplamda ise 1.220 TL ödemeniz gerekir.
Ehliyet yenileme harç ücretinizi, Gelir İdaresi Başkanlığı ve Türk Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı ile anlaşmalı bankaların şubelerinden, ATM kanallarında veya internet bankacılığı üzerinden ödeyebilirsiniz.
Sürücü belgesini yenilemesi gereken kişilerin ehliyet yenilemek için son tarihin ne zaman olduğu konusuna dikkat etmeleri gerekir. Nüfus müdürlüklerindeki yoğunluğun azalması amacıyla 1 Ocak 2016'dan önce düzenlenen eski tip sürücü belgelerini değiştirme süresinin 31 Aralık 2022'den itibaren 2 yıl süreyle uzatıldığı belirtilmişti.
Bu durumda ise eski tip sürücü belgelerinin değiştirilme süresi, İçişleri Bakanlığı tarafından 31 Aralık 2024 tarihine kadar uzatılmıştır.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Stajyer Ehliyet Nedir ve Süresi Ne Kadardır?
Nüfus müdürlüklerinde işlem yapıldığı sırada bilgiler anında online sisteme işlenir ve basım süreci başlar. İşlem sürecinden sonra ehliyet belgesi, kişinin işlem sürecinde "beyan ettiği" adrese gönderilir. Yeni ehliyetinizin posta ile belirttiğiniz adrese teslim edilmesi ise 7- 15 gün arasında değişiklik göstermektedir.
Bu süre boyunca eski ehliyetiniz, nüfus müdürlüğü tarafından alınacağı için size ilgili birim tarafından geçici bir sürücü belgesi verilir. Nüfus müdürlüklerinde işlem yapılırken sizden "adres" ve "cep telefonu numarası" istenmektedir. Bunun yanı sıra işlemler süresince size herhangi bir barkod numarası verilmemektedir. Ehliyet belgeniz, gönderilmeden önce gönderi takip numaranız cep telefonunuza gönderilir.
Takip numaranız ile kargo sürecinizi takip edebilirsiniz. Yeni ehliyetiniz, PTT Kargo ile vermiş olduğunuz adrese teslim edilir. Ayrıca ehliyetiniz yenilendikten sonra trafik sigortanızı yaptırmak isterseniz Magdeburger Sigorta üzerinden hemen trafik sigortanızı yenileyebilirsiniz.
Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda ehliyet yenileme süreci ve 2024’te ehliyet yenilemek isteyenler için bilinmesi gerekenleri sizler ile paylaştık. Hizmetlerimiz, Sigorta paketlerimiz ve kasko poliçelerimiz hakkında da daha detaylı bilgi almak için web sitemizi ziyaret edebilir veya iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.