Noter işlemleri, birçok resmi belge ve hukuki sürecin geçerliliği açısından büyük önem taşır. Ancak çoğu noter hafta içi mesai saatlerinde çalıştığı için, hafta sonu işlem yapma ihtiyacı olan vatandaşlar için nöbetçi noter uygulaması devreye girmiştir. Bu noktada nöbetçi noter çalışma saatleri ve işlemlerin ne zaman gerçekleştirilebileceği vatandaşlar için önemli bir bilgidir. Özellikle taşıt alım-satımı, vekaletname verme, sözleşme onayları gibi işlemler için nöbetçi noterler büyük kolaylık sağlar.
Nöbetçi Noter Nedir, Nöbetçi Noter Olur mu?
Özellikle büyükşehirlerde hayat temposu herkes için oldukça yoğundur. Sabah yetişilmesi gereken mesailer, ilgilenilmesi gereken çocuklar ve işleri olduğunda resmi işlemlere vakit kalmayabilir. Ancak resmi işlemlerin de belirli bir zaman hassasiyeti bulunur. Hafta sonu veya resmi tatil günlerinde, mesai süreleri içinde noter işlemlerini halledemeyen kişiler için nöbetçi noterler bulunur. Nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması sayesinde tüm vatandaşlar Cumartesi ve Pazar günleri de noter işlemlerini gerçekleştirebilirler.
2025 Resmi Tatiller ve Hafta Sonu Nöbetçi Noter Çalışma Saatleri
Hafta içi noterler, devlet kurumları için belirlenen mesai saatlerine hizmet verir. Saatler 09:00-17:00 olarak belirlenmiştir. Nöbetçi noter çalışma saatleri ise sadece belirli gün ve saatler içindir. Öğle arası birçok noterde olmamakla birlikte, bölgesel olarak değişiklik gösterebilir. İşlemleriniz için gitmeden önce teyit edebilirsiniz. Nöbetçi noterlerin nerede olduğu ve nöbetçi noter çalışma saatleri ayrıca e-Devletten sorgulanabilir.
Gün
Nöbetçi Noter Çalışma Saatleri
Cumartesi nöbetçi noter çalışma saatleri
10:00 - 16:00
Pazar günü nöbetçi noter çalışma saatleri
10:00 - 16:00
Resmi Tatiller
Değişkendir, resmi olarak TNB tarafından açıklanır.
Nöbetçi Noter Çalışma Saatleri İçinde Hangi İşlemler Yapılabilir?
Nöbetçi noterler hafta içi yapılan işlemlerin çoğunu gerçekleştirebilir. Eğer noterde yaptıracağınız işlem için farklı resmi kurumlarla iletişim ve koordinasyon gerekiyorsa, işlemlerinizi hafta içi gerçekleştirmeniz gerekebilir. Nöbetçi noter çalışma saatleri içinde yapabileceğiniz işlemler aşağıdaki gibidir.
Araç alım-satımı yapılabilir.
Yapacağınız resmi işlemler için vekaletname verebilirsiniz.
Özellikle şirketinizin süreçlerinde kullanılacak imza sirküsünü çıkarabilirsiniz.
Sözleşme onaylama işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
Konsolosluklar veya yurt dışına bağlı kurumlarla gerçekleştirilecek işlemler için tercüme onayı alabilirsiniz.
Nöbetçi noter çalışma saatleri içerisinde kira kontratınızı onaylatabilirsiniz.
Nöbetçi noterler üzerinden tasdikli belge çoğaltma işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
Nöbetçi noterler en çok ikinci el araç alım-satım işlemlerinde başvurulur. Hafta sonu kısıtlı nöbetçi noter çalışma saatleri aralığında gerçekleştireceğiniz işlemler için eksik belge olmaması önemlidir.
Nöbetçi Noterler Neden Önemlidir?
Türkiye’de noter hizmetleri birçok hukuki işlemin geçerlilik kazanması için hayati bir role sahiptir. Ancak noterlerin hafta içi çalışması, vatandaşların işlemlerini mesai saatlerine sıkıştırmalarına neden oluyordu. Hafta içi nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması bulunmamakla birlikte, hafta sonu için uygulamalar bulunur.
Cumartesi ve Pazar Günleri Hizmet
Hafta sonları da açık olan noterler, resmi işlem yapma süresini hafta içine sıkıştırmak zorunda kalanlar için büyük kolaylık sağlar.
Özellikle çalışan bireyler ve işverenler için mesai dışında, nöbetçi noter çalışma saatleri içerisinde işlem yapabilme özgürlüğü sunar.
Araç Alım-Satımında Zaman Tasarrufu
Türkiye’de ikinci el araç satışlarının büyük kısmı hafta sonları gerçekleşir. Nöbetçi noter çalışma saatleri sayesinde araç alım-satım işlemleri tek bir günde tamamlanabilir.
Hem alıcı hem satıcı açısından zaman kaybı ve ekstra maliyetlerin önüne geçilir.
Acil Hukuki İşlemlerde Hayati Önem
Bazı belgelerin verilmesi ya da onaylanması belirli bir zaman sınırı bulundurabilir.
Yurt dışına çıkacak bir çocuk için muvafakatname, yurt dışı başvurularında tercüme onay gibi belgelerin alınmasında nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması hayati olabilir.
Ticari İşletmeler ve Şirketler İçin Esneklik
Haftanın 7 günü açık olan şirketler için, hafta sonu işlemleri aksatmadan sürdürülebilir.
Hafta sonu da noter hizmetine ulaşmak, özellikle büyük şehirlerde kurumsal işletmeler için ciddi bir avantajdır.
Zaman Yönetiminde Esneklik Sağlar
Modern yaşamda herkesin günlük programı yoğun seyreder. İşe gitmek, çocukların okul süreçleri, çocuk bakımı ve ev işleriyle ilgilenirken resmi süreçler için vakit ayırmak oldukça zordur.
Nöbetçi noter çalışma saatleri uygulamasıyla vatandaşlar, hafta içi zaman kaybetmeden işlemlerini gerçekleştirebilirler.
Randevu Sistemi Gerekmez
Nöbetçi noterlerde randevu alınmadan, sıra numarası alınarak işlem yapılabilir.
e-Devlet üzerinden hangi noterin nöbetçi olduğunu sorgulayabilirsiniz. Böylece bekleme süresi azalır ve işlemler spontane şekilde gerçekleştirilebilir.
Resmi Tatillerde de Hizmet Alabilme İmkânı
Türkiye’de özellikle bayram tatilleri 9 güne kadar çıkabilir. Uzun süreli olan tatillerde resmi evraklar veya noter onayları acil şekilde gerekebilir.
Özellikle tapu işlemleri, vekaletler veya acil satış sözleşmeleri gibi belgeler, nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması sayesinde aksamadan tamamlanır.
Nöbetçi Noter Çalışma Saatleri Uygulamasının Avantajları
Nöbetçi noterler, modern yaşamın getirdiği hızlı tempoya ayak uydurarak vatandaşların noter hizmetlerine daha kolay ve esnek şekilde erişmesini sağlar. Bireysel ve kurumsal kullanıcılar için birçok avantajları bulunur.
Hafta sonu işlem yapma kolaylığı sağlanır.
Araç alım-satımında tek günde tam işlem yapılabilir.
Acil belgelerde hızlıca çözüm sunulabilir.
Ticari işletmeler için süreklilik kazandırılır.
Zaman yönetiminde kullanıcılara esneklik tanınır.
Kolay erişim ve randevusuz hizmete ulaşılabilir.
Tatillerde de hizmet alınabilir.
Nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması sayesinde resmi işlemlerin sadece hafta içi yapılabildiği kısıtlamaları ortadan kaldırır.
Nöbetçi Noter Uygulamasının Tarihi Gelişimi
Geçmiş yıllarda benzeri olmayan nöbetçi noter uygulaması yaklaşık 5 yıl önce yürürlüğe girmiştir. Bazı ihtiyaçlara çözüm amacıyla geliştirilen nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması, aşağıdaki temellerle açıklanabilir.
Uygulama sayesinde hafta sonu da noter işlemlerini tamamlama imkânı bulunur. Birçok ticari ve resmi işlem, mesai saatleri içerisindeki yoğun tempo sebebiyle aksıyordu.
Mesai saatleri içerisinde işlem yapmaya çalışmak sadece vatandaşları değil, devlet çalışanlarını ve kurum temposunu da negatif etkilerdi. Belli saatlerde gelme imkânı bulan vatandaşlar, noter önünde yığılma yaşayabiliyordu. Dolayısıyla yetişmeyen işlemler, ve yönetilmesi zor süreçler meydana gelebilirdi. Nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması sayesinde araç satışı gibi yoğun işlemlerde yaşanan yığılmanın önüne geçilmiş oldu.
Resmi işlemler farklı kurumlarla koordineli ilerleyen süreçlerdir. Dolayısıyla noterler üzerinden yürütülen süreçlerin zaman hassasiyeti ve ciddi değeri vardır. Nöbetçi noterlerin oluşturulması sayesinde tüm vatandaşlara zaman esnekliği tanındı.
Özellikle zaman hassasiyeti bulunan durumlarda kamu hizmetine erişmek her vatandaşın önemli bir hakkıdır. Nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması sayesinde vatandaşların kamu hizmetine erişimi kolaylaştırıldı.
Tarih
Gelişme
Mart 2019
Türkiye Noterler Birliği (TNB) tarafından uygulamanın pilot aşaması duyuruldu.
6 Nisan 2019
Uygulama resmen başlatıldı. İlk nöbetçi noterler İstanbul, Ankara ve İzmir’de görevlendirildi.
2020 ve sonrası
Tüm illerde, her hafta sonu dönüşümlü olarak nöbetçi noter hizmeti verilmeye başlandı.
6 Nisan 2019 yılında resmi olarak başlatılan nöbetçi noter çalışma saatleri uygulaması, günümüzde her ilde uygulanır. Yaşanan zaman ve aciliyet sorunları sebebiyle Türkiye Noterler Birliği tarafından geliştirildi. Birliğin detaylı bir şekilde yönettiği geliştirme süreci ve karar doğrultusunda Adalet Bakanlığı’nın onayı alındı. Ancak uygulama için herhangi bir yasa değişikliğine gidilmedi. Belirli bir yasa değişikliği yerine, mevcut mevzuat çerçevesinde nöbet sistemi oluşturuldu. Hafta sonu noter işlemlerinizde Magdeburger güvencesiyle zaman kazanın, işlemlerinizi hemen başlatın.
2025 yılında dördüncüsü düzenlenecek olan Uluslararası Sigorta Fuarı ve Kongresi, 1-3 Ekim tarihlerinde sektörün nabzını tutacak! Dijitalleşmenin hızla dönüştürdüğü sigorta sektörü, yerli ve yabancı liderleri, teknoloji devlerini, yenilikçi girişimleri ve geleceğin profesyonellerini aynı çatı altında topluyor.
İşte bu ruhun en büyük yansımalarından bir tanesi Magdeburger Sigorta’nın sigorta sponsorluğunda Contemporary Istanbul (CI). Her yıl uluslararası çapta düzenlenen bu sanat fuarı, modern ve çağdaş sanatı bir araya getirerek hem Türkiye'deki hem de dünyadaki sanatseverleri İstanbul’da buluşturuyor.
İKSV (İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı) tarafından 1987 yılından bu yana düzenlenen bienal, bu yıl da hız kesmeden Magdeburger Sigorta iş birliği ile sanatseverleri yepyeni duygularla buluştururken, sergilenecek eserlerin sigortası da Magdeburger Sigorta’nın güvencesi altında olacaktır.
Gelir vergisi, bireylerin yani gerçek kişilerin bir takvim yılı içinde elde ettikleri gelir ve iratlar üzerinden devlete ödedikleri bir vergi çeşididir. Türkiye’de gelir vergisi, kazançların adil şekilde vergilendirilmesini amaçlayan önemli bir mali sistem unsurudur.
Günümüzde sosyal güvence yalnızca çalışan kadınlar için değil, ev hanımları için de büyük önem taşımaktadır. Özellikle uzun yıllar boyunca aile ve ev işleri ile meşgul olan, fakat herhangi bir iş yerinde sigortalı çalışmamış ev hanımları için emeklilik konusu merak edilen bir başlıktır. Ev hanımı emeklilik seçenekleri, devletin sunduğu sosyal güvenlik imkânları ve bireysel emeklilik sistemleri sayesinde artık daha erişilebilir hale gelmiştir.