0850 808 26 24
Sigorta Acentesi Açmak için Bilmeniz Gerekenler

İşinizde yeni bir sayfa açmaya hazır başarılı bir sigorta çalışanıysanız ya da belki bir kariyer değişikliği düşünüyorsanız bu yazımız tam sizlere göre. Sigorta acentesi açmak, paha biçilmez bir yatırım olabilir. Ancak bağımsız bir sigorta acentesi kurmak çok fazla planlama ve sıkı çalışma gerektirir. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, sigorta acentesi nasıl açılır konusunu detaylı bir şekilde sizler ile paylaşacağız.

 

Sigorta Acentesi Nasıl Açılır?

Gerçek kişi veya tüzel kişi olarak sigorta acentesi açabileceğinizi biliyor muydunuz? Bu noktada önemli olan kriter, sigorta acentesi açmak isteyen kişinin gerekli şartları sağlamasıdır. Peki, sigorta acentesi açabilmek için gerekli kriterler nelerdir? Bu kriterler aşağıdaki gibidir:

  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak ve Türkiye Cumhuriyeti’nde yaşamak.
  • Üniversite mezunu olmak.
  • Yeterli mesleki deneyim süresine sahip olmak (4 yıllık bölümlerden mezun olanlar için 18 ay, sigortacılıkla ilgili 2 yıllık bölümden mezun olanlar için 24 ay mesleki deneyim süresi aranır. 4 yıllık sigortacılıkla ilgili bölümde eğitim görmüş kişiler için sektör tecrübesi süresi şartı bulunmaz.) 
  • Kanunda belirtilmiş suçlardan dolayı hüküm giymemek.
  • Fiziki şartlar, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli donanıma sahip olmak.
  • Teknik personel olduğunu kanıtlayan SEGEM sertifikasına sahip olmak. 
  • En az 50.000 TL mal varlığının bulunması.
  • Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından verilen uygunluk belgesine sahip olmak.
  • Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine başvuru yapıp onay almak.

Sigorta Acentesi Açmanın Maliyeti Ne Kadar?

Sigorta acentesi açmak için gerekli minimum mal varlığı tutarı 25.000 Türk lirası kadardır. Ayrıca, sigorta şubesi açmak için ortalama 8.000 Türk lirası tutarında da sermaye gerekmektedir.

Bu rakamlara rağmen 2022 yılında sigorta acentesi açmak için ortalama 100.000 Türk lirası gibi bir sermayeye ihtiyacınız vardır. Bu aşamada en avantajlı olan bölüm ise herhangi bir sigorta şirketi ile anlaşmanıza gerek kalmadan pek çok sigorta şirketinden poliçe kesebiliyor olmanızdır. Sigorta acentelik bayiliği veren acentelerin bir kısmı şubelik için teminat mektubu istemektedirler. Hatta resmi şubelik için SEGEM belgenizin olması şartı aranmakta ve şube başı 10.000 Türk lirası ile 25.000 Türk lirası arasında olan bir teminat vermeniz zorunludur. Harcamalar ise şu şekildedir:

  1. TOBB acente levha kayıt ücreti 20.000 Türk lirası tutarındadır.
  2. Ofis ekipmanları, mobilya ve dekorasyon ücreti yaklaşık olarak 40.000 Türk lirası tutarındadır.
  3. Faturalar, vergiler, kira gideri ortalama 3.500-4.000 Türk lirası kadardır.
  4. Sigorta şirketlerinin acentesi olmak için istenilen minimum nakit ya da teminat mektubu tutarı 20.000 Türk lirası kadardır.
  5. Tek bir personel çalıştıracaksanız asgari ücret, uzman birisini çalıştıracak iseniz 3000 Türk lirası üzeri kadar bir aylık gideriniz olur.

Öneri İçerik: Sigorta Sektöründe Kariyer Yapmak

Sigorta Acentesi Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Daha önce de bahsettiğimiz gibi bir sigorta acentesi, gerçek ya da tüzel kişi olarak açılabilmektedir. Gerçek kişi, bireyin kendi adına açacağı bir acenteyken tüzel kişi ise şirket, dernek gibi kurumları kapsamaktadır. Sigorta acentesi açabilmek için gereken belgeler de açmayı planladığınız acentenin gerçek kişi mi, yoksa tüzel kişi olarak mı resmî belgelerde yer alacağına göre değişiklik gösterebilir.

Sigorta Acentesi Açmak için Gerçek Kişilerden İstenen Belgeler Nelerdir?

Sigorta açan kişinin gerçek ya da tüzel kişi olma durumuna göre istenilen belgelerde değişiklik göstermektedir. Bu açıdan sigorta acentesi açmak için gerçek kişilerden istenen belgeler aşağıdaki gibidir:

  • Nüfus cüzdanı sureti
  • İkametgâh belgesi
  • Vesikalık fotoğraf
  • Ticaret Sicil Gazetesi
  • Ticaret sicil tasdiknamesi (asıl ve ıslak imzalı, kaşeli)
  • Diploma sureti
  • Sigorta şirketiyle yapılan sözleşme
  • Taahhütname iletişim bilgileri

Sigorta Acentesi Açmak için Tüzel Kişilerden İstenen Belgeler Nelerdir?

Sigorta açan kişinin gerçek ya da tüzel kişi olma durumuna göre istenilen belgelerde değişiklik göstermektedir. Bu açıdan sigorta acentesi açmak için tüzel kişilerden istenen belgeler aşağıdaki gibidir:

  • Ticaret sicil gazetesi
  • Ticaret sicil tasdiknamesi (asıl ve ıslak imzalı, kaşeli)
  • Taahhütname vergi levhası sureti
  • İmza sirküleri fotokopisi
  • İflas belgesi
  • Şirket ana sözleşme belgesi
  • Mesleki sorumluluk sigortası
  • İletişim bilgileri

Bunlara ek olarak bir sigorta acentesinde çalışacak personelden istenilen belgeler de şu şekildedir:

  • Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olması
  • Kanunda belirtilen suçlardan hüküm giymemiş olması
  • SEGEM (Sigortacılık Eğitim Merkezi) tarafından yapılacak olan teknik personel yeterlilik sınavını kazanmış olması

Sigortacılık alanında çalıştıysanız sigorta ürünlerine ihtiyaç duyabilecek insanlar ile iletişim halinde olmanız daha muhtemeldir. Fakat sigorta acentesini açacağınız konumu doğru seçerek daha fazla potansiyel müşteriye sahip olmanız da mümkündür.

Noterlere, tapu müdürlüklerine, konsolosluk ya da vize merkezlerine, elektrik, su ve doğal gaz abonelik noktalarına, popüler emlakçıların yakınlarına ve insan trafiğinin yoğun olduğu noktalara sigorta acentesi açmak uygun olabilir. Tüm bu alanlar; DASK, konut sigortası, seyahat sağlık sigortası başta olmak üzere sigorta ürünlerinin poliçelerini oluşturabilmek adına doğru noktalar olarak kabul edilebilir.

Acentelikte para kazanma biraz daha sabır gerektiren bir süreçtir. Aslında ne kadar kazanacağınız da tamamen sizin çevrenize, portföyünüze ve sigorta paketlerinize bağlı bir durumdur. Ayrıca bu iş için aktif olmanız oldukça önemli bir nokta.

Bazı işlerde olduğu gibi müşteri ayağınıza gelmeyebilir. Siz kovalayacak, mücadele etmeyi bırakmayacak ve çeşitli reklam ve pazarlama stratejileri ile potansiyel hedef kitlenizi harekete geçireceksiniz.

Öneri İçerik: İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda sigorta acentesi ama ve sigorta acentesi nasıl açılır konusunda bilinmesi gereken kriterleri sizler için düzenledik. Hizmetlerimiz, Sigorta paketlerimiz ve kasko poliçelerimiz hakkında da daha detaylı bilgi almak için web sitemizi ziyaret edebilir veya iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.


BENZER YAZILAR

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport, yurt dışına seyahat etmek için kullanılan ve uluslararası kabul edilen bir tür kimlik belgesi olarak ifade edilmektedir. Talep üzerine yetkili kurumlar tarafından verilen pasaport için öncelikli olarak pasaport başvurusu yapmak ve pasaport randevusu almak gerekir.

Magdeburger ile Her Alanda Güvende Kalmanın Yolu: SigortalaMAG   

Magdeburger ile Her Alanda Güvende Kalmanın Yolu: SigortalaMAG   

Magdeburger ile hayatı sigortalaMAG birçok ayrıcalık ve güvenceyi de bir arada sunar. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, sigorta poliçelerimiz hakkında merak edilenleri sizler ile paylaşacağız. 

 

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Dünyanın değişmesi ve yapay zekâ çağı ile her gün farklı bir yenilik ile karşılamamak imkânsız. Gelişen yeni teknolojiler ile farklı yenilikler ortaya çıkmakta ve bunlarda çevre kirliliğine neden olmaktadır. Bunun sonucunda ise farklı iklim koşulları oluşmuş ve gelemeyen yazlar, bitemeyen kışlar, kışı yaşatan ilkbaharlar, yaz sıcaklığına sahip sonbaharlar oluşmuştur. Peki küresel iklim değişikliği nedir ve küresel iklim değişikliğinin nedenleri nelerdir? Magdeburger ekibi olarak bu yazımızda, küresel iklim nedir, küresel iklim değişikliğin nedenler nelerdir, küresel iklim değişikliği nasıl önlenir ve bilmeniz gereken diğer birçok kriteri detaylı bir şekilde sizler ile paylaşacağız.

İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İş hayatınızda zorlu olan izin belgelerinden en önemlisi işyeri açma ruhsatıdır. İşyeri açma ruhsatı, işletmenin faaliyetlerini resmi olarak sürdürebilmesi açısından zorunlu tutulan ruhsatlardan birisidir. Endüstriyel tesisler, ticarethaneler, yazıhaneler, alışveriş mağazaları ve tezgahlar, üretim tesisleri ve fabrika gibi tüm işletmeler işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması gereken kuruluşların içerisinde yer alır. Peki, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır? Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda konu ile ilgili merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.

Sigortada Lehdar Ne Demek?

Sigortada Lehdar Ne Demek?

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda sizler için Lehdar Hangi Sigortalarda Bulunur, Sigortada Lehdar Kime Denir ve Lehdar / Sigorta Ayrılığı Nedir sorularına cevap vereceğiz.

Acente Bul
Magdeburger Sigorta