0850 808 26 24
Sigorta Sektöründe Kariyer Yapmak İsteyenler için Önemli Bilgiler

Sigortacılık son dönemlerde oldukça popüler olan ve insanların kariyer yapmak istediği bir sektör. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızı hazırlarken sigorta sektöründe kariyer yapmak için bilinmesi gerekenleri ele aldık. Keyifli okumalar!

 

 

 

Sigorta Sektöründe Çalışmak için Mezun Olunması Gereken Bölümler

Herhangi bir sigorta acentesi veya şubesinde çalışma ya da acente açmak için Teknik Müdür şartlarını sağlayan bir kişi olması gerekir. Eğer sigorta sektöründe çalışmayı düşünüyorsanız ve hedefiniz bu yöndeyse üniversitelerin Bankacılık ve Sigortacılık Bölümlerine 4 ve 2 yıllık olmak üzere gidebilirsiniz. Çoğu insan bitirdiği bölümden bağımsız işlerde de çalışmaktadır. Sigortacı olmak istediğiniz takdirde siz de alacağınız bazı eğitimlerle bu alana yönelebilirsiniz. Sigorta sektöründe kariyer sahibi olmanız için bilmeniz gereken diğer kriterler de aşağıdaki gibidir:

Teknik müdür olmak için gerekli kriterler:

  • SEGEM Belgesi
  • Eğitim Şartı
  • Lisans mezunlarının
  • 18 ay sektör tecrübesine sahip olması
  • Bankacılık ve Sigortacılık
  • Meslek Yüksek Okulu Mezunlarının 2 yıl sektör tecrübesine sahip olması
  • Bankacılık ve Sigortacılık veya Aktüerya 4 yıllık Fakülte Mezunları
  • Sektör Tecrübesi (SEGEM Belgesi aldıktan sonraki tecrübeler geçerlidir.)
  • Lisans mezunlarının 18 ay sektör tecrübesine sahip olması
  • Bankacılık ve Sigortacılık Meslek Yüksek Okulu Mezunlarının 2 yıl sektör tecrübesine sahip olması
  • Sabıka kaydı bulunmaması
  • İflas ve konkordato ilan etmemesi
  • Şube adresinin bulunduğu ilde (veya yakınında) ikamet etmek

Teknik personel olmak için gerekli kriterler: 

  • SEGEM Belgesi
  • Eğitim Şartı
  • Lise veya dengi okul için 1 yıl sektör tecrübesine sahip olması
  • Lise veya dengi okul (müfredatında sigortacılıkla ilgili konulara yer verilen lise dengi mesleki ve teknik eğitim okulları)
  • 6 ay sektör tecrübesine sahip olması
  • Lise veya dengi okul (teknik personel kamu istihdam programı)
  • 6 ay sektör tecrübesine sahip olması
  • Yüksekokul (2 yıllık) 6 ay sektör tecrübesine sahip olması
  • Yüksekokul (2 yıllık) (sigortacılıkla ilgili bölümler)
  • 4 yıllık üniversite lisans bölümleri
  • Sektör Tecrübesi (SEGEM Belgesi aldıktan sonraki tecrübeler geçerlidir.)
  • Lisans mezunlarının 18 ay sektör tecrübesine sahip olması
  • Bankacılık ve Sigortacılık Meslek Yüksek Okulu Mezunlarıın 2 yıl sektör tecrübesine sahip olması
  • Bankacılık ve Sigortacılık veya Aktüerya 4 yıllık Fakülte Mezunları
  • Sabıka kaydı bulunmamak
  • İflas veya konkordato ilan etmemek
  • Şube adresinin bulunduğu ilde (veya yakınında) ikamet etmek

Sigorta Sektöründeki İş Pozisyonları Nelerdir?

Sigorta sektörü de diğer sektörler gibi içinde birçok farklı pozisyonu bulunduran geniş çaplı bir sektördür. Bu sektör içerisinde olmak isteyen kişiler için ise birden fazla pozisyon bulunmaktadır. Bu pozisyonlar ise aşağıdaki gibidir:

  • Broker Saha
  • Satış Uzmanı
  • Acente
  • Bireysel Emeklilik Sigortası Danışmanı (BES)
  • Hasar Eksperi
  • Aktüer Sigorta Danışmanı
  • Muhasebeci Eksper

Sigorta Sektöründe Kariyer Yapmak İsteyenlerin Alması Gereken Eğitimler

Sigorta sektöründe kariyer yapmak isteyenlerin okuması gereken üniversite bölümleri aşağıdaki gibidir:

  • Sigortacılık Bölümü
  • Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
  • Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Bölümü
  • Sigortacılık ve Risk Yönetimi Bölümü
  • Sigortacılık ve Aktüerya Bilimleri Bölümü

Üniversitede bu bölümlerden birisini okusanız da okumasanız da çeşitli eğitim programlarından faydalanabilirsiniz.

Sigorta sektöründe kendinizi geliştirmek ve bu konuda uzmanlaşmak isterseniz açılımı Sigortacılık Eğitim Merkezi olan SEGEM‘de çeşitli eğitimler alabilirsiniz. Bu eğitimler ise şu şekildedir:

  • Aktüerlik Eğitimi
  • Sigorta ve Reasürans Brokerleri Eğitimi
  • Banka ve Özel Kurumlar Teknik Personel Eğitimi
  • Acente Teknik Personel Eğitimi

gibi eğitimleri alıp sınavlarında başarılı olmanız halinde sigorta sektöründe çalışabilirsiniz. Ayrıca Türkiye Sigorta Enstitüsü Vakfı (TSEV) tarafından da sunulan seviyelere göre çeşitli sigorta sektöründe kariyer eğitim programları ile siz de kendinizi bu alanda geliştirebilirsiniz. Buna ek olarak çeşitli online eğitim kanalları ile sigorta eğitimi alabilir ve kariyerinizde kendinizi geliştirebilirsiniz.

Öneri İçerik: Sigorta Brokerı Ne İş Yapar?

Magdeburger olarak uzman kadromuz ve alanında deneyimli çalışanlarımız ile avantajlı hizmetler sunuyor ve çalışanlarımızın da kariyer basamaklarını hızla çıkmasında destek sağlıyoruz.

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda sigorta sektöründe kariyer nasıl yapılır sorusunun cevabını vermeye çalıştık. Hizmetlerimiz, Sigorta paketlerimiz ve kasko poliçelerimiz hakkında da daha detaylı bilgi almak için web sitemizi ziyaret edebilir veya iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.


BENZER YAZILAR

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport, yurt dışına seyahat etmek için kullanılan ve uluslararası kabul edilen bir tür kimlik belgesi olarak ifade edilmektedir. Talep üzerine yetkili kurumlar tarafından verilen pasaport için öncelikli olarak pasaport başvurusu yapmak ve pasaport randevusu almak gerekir.

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Dünyanın değişmesi ve yapay zekâ çağı ile her gün farklı bir yenilik ile karşılamamak imkânsız. Gelişen yeni teknolojiler ile farklı yenilikler ortaya çıkmakta ve bunlarda çevre kirliliğine neden olmaktadır. Bunun sonucunda ise farklı iklim koşulları oluşmuş ve gelemeyen yazlar, bitemeyen kışlar, kışı yaşatan ilkbaharlar, yaz sıcaklığına sahip sonbaharlar oluşmuştur. Peki küresel iklim değişikliği nedir ve küresel iklim değişikliğinin nedenleri nelerdir? Magdeburger ekibi olarak bu yazımızda, küresel iklim nedir, küresel iklim değişikliğin nedenler nelerdir, küresel iklim değişikliği nasıl önlenir ve bilmeniz gereken diğer birçok kriteri detaylı bir şekilde sizler ile paylaşacağız.

İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İş hayatınızda zorlu olan izin belgelerinden en önemlisi işyeri açma ruhsatıdır. İşyeri açma ruhsatı, işletmenin faaliyetlerini resmi olarak sürdürebilmesi açısından zorunlu tutulan ruhsatlardan birisidir. Endüstriyel tesisler, ticarethaneler, yazıhaneler, alışveriş mağazaları ve tezgahlar, üretim tesisleri ve fabrika gibi tüm işletmeler işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması gereken kuruluşların içerisinde yer alır. Peki, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır? Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda konu ile ilgili merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.

Sigortada Lehdar Ne Demek?

Sigortada Lehdar Ne Demek?

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda sizler için Lehdar Hangi Sigortalarda Bulunur, Sigortada Lehdar Kime Denir ve Lehdar / Sigorta Ayrılığı Nedir sorularına cevap vereceğiz.

Kuyumcu Paket Sigortası ile İlgili Bilmeniz Gerekenler

Kuyumcu Paket Sigortası ile İlgili Bilmeniz Gerekenler

Kuyumcu; değerli taş ve metallerden küpe ve bilezik gibi süs eşyası yapan kişilere verilen sıfattır. Bunun yanında kuyumcu, bu değerli süs eşyalarının satıldığı dükkân anlamına da gelmektedir. 

Acente Bul
Magdeburger Sigorta