0850 808 26 24
Diğer
02.01.2025
İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İşyeri açma ruhsatı, işletmenin faaliyetlerini resmi olarak sürdürebilmesi açısından zorunlu tutulan ruhsatlardan birisidir. Endüstriyel tesisler, ticarethaneler, yazıhaneler, alışveriş mağazaları ve tezgahlar, üretim tesisleri ve fabrika gibi tüm işletmeler işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması gereken kuruluşların içerisinde yer alır. Peki, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır? Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda konu ile ilgili merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.

Öneri İçerik: Deprem Öncesi ve Sonrası Yapılması Gerekenler

İşyeri Açma Ruhsatı Neden Alınır?

İşyeri açma ruhsatı olmayan iş yerleri kapatılmaktadır. Bunun nedeni ise işyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan herhangi bir işyerinin ruhsatsız kabul edilmesidir. Bu nedenle işyeri açmadan önce gerekli olan belgelerin tamamlanması ve ruhsatın alınması gerekir.

İşyeri Açma Ruhsatı Almamanın Cezası Ne Kadar?

Ruhsatsız işyeri çalıştırmanın cezası bulunduğundan dolayı 10 gün içinde bir işyerinin açıldığını ilgili kurumlara bildirmek gerekir.

İşyerlerinin faaliyet gösterebilmek için ilgili birimlere başvuruda bulunarak ruhsat almaları gerekir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı bulunmadan açılan ve faaliyet gösteren işyerlerine cezai işlem uygulanır. Yeni bir ticari faaliyette olan iş yerleri için işletme sahiplerinin gerekli belgeler ile ilgili yerlere ruhsat başvurusunda bulunması gerekir.

Ruhsatsız işyeri çalıştırmanın cezası olduğundan dolayı işyerinin ticari faaliyetlerine başlamadan önce ruhsatı nereden ve nasıl alacağınızı öğrenmeniz oldukça önemlidir. Ruhsat almadan işyerini açarsanız denetim ekipleri tarafından işyerinizin denetlenmesi durumunda işyeriniz mühürlenerek kapatılabilir. Eğer mührü sökerek işyerinizi çalıştırmaya devam ederseniz 6 aydan 3 yıla kadar hapis cezası ile karşı karşıya kalmanız söz konusudur.

İşyeri açma ruhsatı almamanın cezası 2022 yılında 9600 TL + KDV olarak hesaplanır. Yeni bir girişimde bulunarak işyeri açmak isteyenler ceza almamak için 10 gün ruhsat başvurusu yaparak ruhsatlarını çıkarmalıdır. Bunun yanı sıra işyerini başka birinden devir almak isteyenler başvurularını 30 gün içerisinde yapmalıdır.

İl özel idaresi veya belediye tarafından uygun olarak işyeri açma ruhsatı alınmadan işyeri açmanız mümkün değildir. İşyeri açma ruhsatı alınmadan açılmış olan işyerleri yine özel idaresi veya belediye tarafından kapatılmaktadır.

Öneri İçerik: Sigorta Acentesi Açmak

Yeni Açılan Bir İşyeri Nasıl Korunabilir?

Yeni açılan bir işyerini korumak için yapmanız gerekenler aşağıdaki gibidir:

  1. Şirket açma ve ticaret hukuku konusunda size teknik destek verecek bir avukat ve mali müşavir ile anlaşmalısınız.
  2. Tüzel kişilik yapınızı belirleyin.
  3. Şirket isminin tescil ettirilmesi ve şirketleşme sürecinin tamamlanabilmesi gibi gerekli tüm adımları atarak işinizi oluşturun.
  4. İş planınızı oluşturun.
  5. Şirketinizin mali kaynaklarını takip edeceğiniz bankayı seçerek gerekli hesapları açın.
  6. Eğer halihazırda çalışmış olduğunuz bir banka varsa iş kurma ile ilgili teşvik ve borç alma konusunda bankanızdan bilgi alın.
  7. Finansal desteğe ihtiyacınız varsa kredi limiti oluşturulması konusunda bankanızla görüşün.
  8. Olası risklerin en aza indirilmesi için işyeri sigortası yaptırmanız son derece önemlidir.

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır konusunu ele aldık.


BENZER YAZILAR

Geçici İş Göremezlik Teminatı Nedir?
Diğer
21.07.2025

Geçici İş Göremezlik Teminatı Nedir?

Geçiçi iş göremezlik teminatı, sigortalının çalışamayacak duruma gelmesi halinde gelir kaybını telafi etmek için oluşturulan bir güvence türüdür.

SEDDK Nedir? Ne İşe Yarar? 
Diğer
10.07.2025

SEDDK Nedir? Ne İşe Yarar? 

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), sigorta ve bireysel emeklilik sistemlerinin adil ve sürdürülebilir bir şekilde yürütülmesi amacıyla Türkiye’de kurulmuş bir bağımsız kamu otoritesidir.

Katılım Sigortacılığı Nedir?
Diğer
10.07.2025

Katılım Sigortacılığı Nedir?

Katılım sigortası, katılım finans prensiplerine uygun olarak yapılan sigortacılık faaliyetlerini ifade eder.

Mersis No Nedir?
Diğer
30.06.2025

Mersis No Nedir?

Mersis No, Türkiye’deki şirketlerin yasal varlıklarını dijital ortamda izlemek ve denetlemek için kullanılan önemli bir sistemin parçasıdır.

X, Y, Z Kuşağı Hangi Yıllar ve Özellikleri
Diğer
29.05.2025

X, Y, Z Kuşağı Hangi Yıllar ve Özellikleri

X, Y ve Z kuşakları; doğdukları yıllara, yaşam tarzlarına ve teknolojiyi kullanma biçimlerine göre farklılık gösteren nesillerdir. Her kuşak, toplumsal değişimlere farklı tepkiler verir. Bu yazıda kuşakların yılları, temel özellikleri ve davranış biçimleri ele alacağız.

Acente Bul
Magdeburger Sigorta