0850 808 26 24
İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İşyeri açma ruhsatı, işletmenin faaliyetlerini resmi olarak sürdürebilmesi açısından zorunlu tutulan ruhsatlardan birisidir. Endüstriyel tesisler, ticarethaneler, yazıhaneler, alışveriş mağazaları ve tezgahlar, üretim tesisleri ve fabrika gibi tüm işletmeler işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması gereken kuruluşların içerisinde yer alır. Peki, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır? Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda konu ile ilgili merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.

Öneri İçerik: Deprem Öncesi ve Sonrası Yapılması Gerekenler

İşyeri Açma Ruhsatı Neden Alınır?

İşyeri açma ruhsatı olmayan iş yerleri kapatılmaktadır. Bunun nedeni ise işyeri açma ve çalışma ruhsatı olmadan herhangi bir işyerinin ruhsatsız kabul edilmesidir. Bu nedenle işyeri açmadan önce gerekli olan belgelerin tamamlanması ve ruhsatın alınması gerekir.

İşyeri Açma Ruhsatı Almamanın Cezası Ne Kadar?

Ruhsatsız işyeri çalıştırmanın cezası bulunduğundan dolayı 10 gün içinde bir işyerinin açıldığını ilgili kurumlara bildirmek gerekir.

İşyerlerinin faaliyet gösterebilmek için ilgili birimlere başvuruda bulunarak ruhsat almaları gerekir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı bulunmadan açılan ve faaliyet gösteren işyerlerine cezai işlem uygulanır. Yeni bir ticari faaliyette olan iş yerleri için işletme sahiplerinin gerekli belgeler ile ilgili yerlere ruhsat başvurusunda bulunması gerekir.

Ruhsatsız işyeri çalıştırmanın cezası olduğundan dolayı işyerinin ticari faaliyetlerine başlamadan önce ruhsatı nereden ve nasıl alacağınızı öğrenmeniz oldukça önemlidir. Ruhsat almadan işyerini açarsanız denetim ekipleri tarafından işyerinizin denetlenmesi durumunda işyeriniz mühürlenerek kapatılabilir. Eğer mührü sökerek işyerinizi çalıştırmaya devam ederseniz 6 aydan 3 yıla kadar hapis cezası ile karşı karşıya kalmanız söz konusudur.

İşyeri açma ruhsatı almamanın cezası 2022 yılında 9600 TL + KDV olarak hesaplanır. Yeni bir girişimde bulunarak işyeri açmak isteyenler ceza almamak için 10 gün ruhsat başvurusu yaparak ruhsatlarını çıkarmalıdır. Bunun yanı sıra işyerini başka birinden devir almak isteyenler başvurularını 30 gün içerisinde yapmalıdır.

İl özel idaresi veya belediye tarafından uygun olarak işyeri açma ruhsatı alınmadan işyeri açmanız mümkün değildir. İşyeri açma ruhsatı alınmadan açılmış olan işyerleri yine özel idaresi veya belediye tarafından kapatılmaktadır.

Öneri İçerik: Sigorta Acentesi Açmak

Yeni Açılan Bir İşyeri Nasıl Korunabilir?

Yeni açılan bir işyerini korumak için yapmanız gerekenler aşağıdaki gibidir:

  1. Şirket açma ve ticaret hukuku konusunda size teknik destek verecek bir avukat ve mali müşavir ile anlaşmalısınız.
  2. Tüzel kişilik yapınızı belirleyin.
  3. Şirket isminin tescil ettirilmesi ve şirketleşme sürecinin tamamlanabilmesi gibi gerekli tüm adımları atarak işinizi oluşturun.
  4. İş planınızı oluşturun.
  5. Şirketinizin mali kaynaklarını takip edeceğiniz bankayı seçerek gerekli hesapları açın.
  6. Eğer halihazırda çalışmış olduğunuz bir banka varsa iş kurma ile ilgili teşvik ve borç alma konusunda bankanızdan bilgi alın.
  7. Finansal desteğe ihtiyacınız varsa kredi limiti oluşturulması konusunda bankanızla görüşün.
  8. Olası risklerin en aza indirilmesi için işyeri sigortası yaptırmanız son derece önemlidir.

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır konusunu ele aldık.


BENZER YAZILAR

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport, yurt dışına seyahat etmek için kullanılan ve uluslararası kabul edilen bir tür kimlik belgesi olarak ifade edilmektedir. Talep üzerine yetkili kurumlar tarafından verilen pasaport için öncelikli olarak pasaport başvurusu yapmak ve pasaport randevusu almak gerekir.

Magdeburger ile Her Alanda Güvende Kalmanın Yolu: SigortalaMAG   

Magdeburger ile Her Alanda Güvende Kalmanın Yolu: SigortalaMAG   

Magdeburger ile hayatı sigortalaMAG birçok ayrıcalık ve güvenceyi de bir arada sunar. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, sigorta poliçelerimiz hakkında merak edilenleri sizler ile paylaşacağız. 

 

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Dünyanın değişmesi ve yapay zekâ çağı ile her gün farklı bir yenilik ile karşılamamak imkânsız. Gelişen yeni teknolojiler ile farklı yenilikler ortaya çıkmakta ve bunlarda çevre kirliliğine neden olmaktadır. Bunun sonucunda ise farklı iklim koşulları oluşmuş ve gelemeyen yazlar, bitemeyen kışlar, kışı yaşatan ilkbaharlar, yaz sıcaklığına sahip sonbaharlar oluşmuştur. Peki küresel iklim değişikliği nedir ve küresel iklim değişikliğinin nedenleri nelerdir? Magdeburger ekibi olarak bu yazımızda, küresel iklim nedir, küresel iklim değişikliğin nedenler nelerdir, küresel iklim değişikliği nasıl önlenir ve bilmeniz gereken diğer birçok kriteri detaylı bir şekilde sizler ile paylaşacağız.

Sigortada Lehdar Ne Demek?

Sigortada Lehdar Ne Demek?

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda sizler için Lehdar Hangi Sigortalarda Bulunur, Sigortada Lehdar Kime Denir ve Lehdar / Sigorta Ayrılığı Nedir sorularına cevap vereceğiz.

Kuyumcu Paket Sigortası ile İlgili Bilmeniz Gerekenler

Kuyumcu Paket Sigortası ile İlgili Bilmeniz Gerekenler

Kuyumcu; değerli taş ve metallerden küpe ve bilezik gibi süs eşyası yapan kişilere verilen sıfattır. Bunun yanında kuyumcu, bu değerli süs eşyalarının satıldığı dükkân anlamına da gelmektedir. 

Acente Bul
Magdeburger Sigorta