0850 808 26 24
Yeşil Pasaport Nedir? Nasıl Alınır?

Hususi pasaport olarak da bilinen yeşil pasaport, devlet memurlarına, ailelerine ve belirli koşulları karşılayan, yurt dışı ile ticaret yapan bazı iş insanlarına ve avukatlara verilir. Yeşil pasaport ile normal şartlarda girişte vize isteyen pek çok ülkeye vizesiz seyahat edebilmek mümkündür. Ayrıca yeşil pasaportlar, kapıda ya da online vize uygulamalarından da faydalanabilme hakkı sunar. 

Bu kapsamda ise yeşil pasaport nasıl alınır konusu oldukça merak edilmektedir. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, yeşil pasaport ne işe yarar hakkında merak edilenleri detaylı bir şekilde sizler ile paylaşacağız.  

Yeşil Pasaport Nedir?     

“Yeşil pasaport nedir?” sorusunun cevabı özellikle yurt dışına seyahat etmek isteyen pek çok kişi tarafından merak edilen bir konudur.  Hususi pasaport olarak da bilinen yeşil pasaport, devlet adına çalışan memurlara ve belirli şartları karşıladığı sürece bu memurların ailelerine, 5 yıllık süre ile verilen pasaport türüdür. Kapağının yeşil renkli olması sebebi ile yeşil pasaport olarak ifade edilir.

Yeşil pasaportun birçok ayrıcalığı mevcuttur. Birçok ülkeye belirli gün sayısı ile sınırlı olmak üzere vizesiz giriş yapabilen bir pasaport türüdür. Bu pasaporta sahip olan kişiler, yalnızca uçak bileti alarak ve check-in işlemi gerçekleştirerek farklı bir prosedürü yerine getirmek durumunda kalmadan kolayca seyahat edebilirler. 

Yeşil Pasaport Nasıl Alınır?     

Yeşil pasaport, belirli kıdeme sahip devlet memurlarına, kamu çalışanlarına, eski TBMM çalışanlarına, belediye başkanlarına ve tüm bunların ailelerine verilen, pek çok avantajı bulunan pasaport türüdür.

Yeşil pasaport alma hakkınız varsa ilk olarak gerekli evrakları tamamlayarak ve İçişleri Bakanlığı’na talep dilekçesi/formu göndermeniz gerekir. Pasaport defter bedelini yatırdıktan sonra diğer evraklarla beraber Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü web sitesinden randevu aldıktan sonra nüfus müdürlüklerinden başvurunuzu tamamlamanızı öneririz. PTT kargo ile adresini vermiş olduğunuz yere pasaportunuz gönderilir.  

Yeşil Pasaport Hakkı Kimlere Verilir

Yeşil Pasaport Hakkı Kimlere Verilir? 

“Yeşil pasaport kimlere verilir?” sorusunun cevabı genel olarak aşağıdaki gibidir: 

  • TBMM eski üyeleri ve eski bakanlara
  • Kadro derecesi 1, 2 ve 3. derece olan veya bu derecelerden emekli olan devlet memurlarına
  • 1, 2 ve 3. derece kadro karşılığı çalışan ve bu derecelerde sözleşmeli olarak çalışırken emekli olan devlet memurlarına
  • Kadrosu olmadan çalışıp emeklilik kesintileri 1, 2 ve 3. derece üzerinden alınan çalışanlar ile bu durumda çalışırken emekli olan sözleşmeli devlet memurlarına
  • İl, ilçe ve 1. kademe belediye başkanlarına
  • Özelleştirilmiş olmasına rağmen gerekli şartları taşıyan Türk Telekom, T.C. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Emlak Bankası çalışanlarına
  • Belirli şartları taşıyan, yüksek oranda ihracat yapan iş insanlarına
  • Baroda kaydı olan, en az 15 yıllık avukatlara

Bu şartları taşıyanların eşlerine, evli veya iş sahibi olmayan öğrenimine devam eden kız ve erkek çocuklarına 25 yaşını dolduruncaya kadar yeşil pasaport hakkı tanınır.     

Yeşil Pasaport İçin Gerekli Evraklar 

 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Yeşil Pasaporta Vize İstemeyen Ülkeler Listesi (Güncel-2024)

Yeşil Pasaport İçin Gerekli Evraklar 

Yeşil pasaport için gerekli evraklar şu şekilde sıralanabilir: 

  • Çalışanlar için: Memurun çalıştığı kurumun il, bölge ya da genel müdürlüğünce hazırlanmış imza sirküleri olmalıdır.
  • Emekliler için: Emekli oldukları tarihte aldıkları kadro bilgisini gösteren belgeleri olmalıdır.
  • İstifa etmiş kişiler için: Çalıştığı dönemdeki kadrosunu gösteren belgeye sahip olmalıdır.
  • Hak sahibi vefat edenler için: Hak sahibinin vefat ettiği tarihteki kadro bilgisini gösteren belgenin bulunması gerekir.
  • 18 yaşından küçükler için: Ailelerinden alınmış muvafakatnameye sahip olmaları gerekir.
  • Ayrıca ebeveynlerinin hakkından dolayı hizmet damgalı pasaport alacak çocuklar için öğrenci belgesi talep edilir.
  • 2 adet biyometrik fotoğraf 
  • Nüfus cüzdanı 

Yeşil Pasaport Yenileme     

Yeşil pasaport yenileme işlemi için eski yeşil pasaport süresinin dolması gerekir. Yenileme işlemi, Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılır.   

Yeşil Pasaport Yenileme

Yeşil Pasaport Yenileme Ücreti 

Yeşil pasaport yenileme işlemi için harç alınmamaktadır. Yalnızca ilk hususi pasaport alacaklardan ve yenileme yapacaklardan defter bedelini ödemeleri talep edilir. 

Yeşil Pasaport Yenileme için Gerekli Belgeler 

Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü web sitesi üzerinden e-başvuru oluşturarak ve yalnızca defter bedelini ödeyerek hususi yeşil pasaport yenileme işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. 

10 Yıllık Devlet Memuru Yeşil Pasaport Alabilir mi? 

Yeşil pasaport şartları arasında “devlet memuru olan kişiler; 1, 2 ve 3. Derece ise yeşil pasaport alma hakkına sahip olurlar” kriteri yer alır. Ayrıca kadro karşılığı olan veya olmayan bu derecelerde çalışan sözleşmeli devlet memurları da kesenekleri Emekli Sandığı’na yatırılıyor olmak şartı ile yeşil pasaport alacak kişiler arasındadır. 

Yeşil Pasaport Avantajları Nelerdir? 

Yeşil pasaport avantajları genel olarak aşağıdaki gibidir: 

  • Vizeye gerek duymadan 130’dan fazla ülkeye seyahat etme imkânı sunar. 
  • Ülkeye giriş çıkış için en az 3 ay (90 gün) süre tanır ve bazı ülkelerde bu süre 6 aya kadar çıkabilir.
  • Vize isteyen bazı ülkeler için online veya kapıda vize alma gibi fırsatlar mevcuttur.
  • Herhangi bir şekilde pasaport harcı ödemeye gerek yoktur. Bu durum ise yeşil pasaportun daha masrafsız olması anlamına gelir.
  • Sunduğu imkanlardan sadece hak sahibinin değil, aile bireylerinin de ayrıca yararlanmasını sağlamaktadır. 

Yeşil Pasaport Süresi Ne Kadar

10 Yıllık Yeşil Pasaport Ücreti Ne Kadar? 

Yeşil pasaportun harç bedeli olmadığı için yalnızca defter bedeli 2024 yılı için  703 TL talep edilmektedir.  

Yeşil Pasaport Süresi Ne Kadar?     

Damgalı yeşil pasaportların geçerlilik süresi; yerli ve milli pasaport üretimine başlanmasından dolayı 5 seneden 10 seneye çıkarılmıştır. Süresi dolan veya dolmasına bir yıldan az süre kalan yeşil pasaport süre uzatma işlemi ücretsiz yapılabilir 

Kaç Yıllık Memur Yeşil Pasaport Alabilir? 

Kaç yıllık memuriyet hizmeti olduğuna bakılmadan birinci, ikinci ve üçüncü dereceden kadrolarda çalışanlar yeşil pasaport alma hakkına sahiptir. 

Memur Anne Babasına Yeşil Pasaport Alabilir mi? 

Hususi damgalı yeşil pasaport alma hakkı bulunan kamu görevlilerinin anne, baba ve kardeşlerine yeşil pasaport verilmesi kanunen mümkün değildir. 

Yeşil Pasaport Kaç Günde Çıkar

Yeşil Pasaport Kaç Günde Çıkar? 

Yeşil pasaport yenileme randevu işleminden sonra kişiselleştirilen yeşil pasaportlar, PTT kargo ile il merkezlerine 1 ila 2 gün, ilçe merkezlerine ise en geç 4 iş günü içerisinde teslim edilebilir.  

Muhtarlara Yeşil Pasaport Veriliyor mu? 

Muhtarlara, memur yeşil pasaportu gibi hususi pasaport hakkı tanınmamaktadır. Seyahat etmek isteyen muhtarlar, bordo pasaport başvurusunda bulunabilir.

Magdeburger Sigorta olarak, yeşil pasaport hakkında çeşitli bilgiler sunduk. Sigorta poliçelerimiz ve ek teminatlarımız hakkında kapsamlı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilir veya iletişim kanallarımız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz. 


BENZER YAZILAR

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport Başvurusu, Gerekli Evrakları ve Ücretleri

Pasaport, yurt dışına seyahat etmek için kullanılan ve uluslararası kabul edilen bir tür kimlik belgesi olarak ifade edilmektedir. Talep üzerine yetkili kurumlar tarafından verilen pasaport için öncelikli olarak pasaport başvurusu yapmak ve pasaport randevusu almak gerekir.

Magdeburger ile Her Alanda Güvende Kalmanın Yolu: SigortalaMAG   

Magdeburger ile Her Alanda Güvende Kalmanın Yolu: SigortalaMAG   

Magdeburger ile hayatı sigortalaMAG birçok ayrıcalık ve güvenceyi de bir arada sunar. Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, sigorta poliçelerimiz hakkında merak edilenleri sizler ile paylaşacağız. 

 

Yeşil Pasaporta Vize İstemeyen Ülkeler Listesi (Güncel-2024)     

Yeşil Pasaporta Vize İstemeyen Ülkeler Listesi (Güncel-2024)     

Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda, yeşil pasaport vizesiz ülkeler hangileri hakkında merak edilenleri sizler ile paylaşacağız. 

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Küresel İklim Değişikliği Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Dünyanın değişmesi ve yapay zekâ çağı ile her gün farklı bir yenilik ile karşılamamak imkânsız. Gelişen yeni teknolojiler ile farklı yenilikler ortaya çıkmakta ve bunlarda çevre kirliliğine neden olmaktadır. Bunun sonucunda ise farklı iklim koşulları oluşmuş ve gelemeyen yazlar, bitemeyen kışlar, kışı yaşatan ilkbaharlar, yaz sıcaklığına sahip sonbaharlar oluşmuştur. Peki küresel iklim değişikliği nedir ve küresel iklim değişikliğinin nedenleri nelerdir? Magdeburger ekibi olarak bu yazımızda, küresel iklim nedir, küresel iklim değişikliğin nedenler nelerdir, küresel iklim değişikliği nasıl önlenir ve bilmeniz gereken diğer birçok kriteri detaylı bir şekilde sizler ile paylaşacağız.

İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İşyeri Açma Ruhsatı Nasıl Alınır?

İş hayatınızda zorlu olan izin belgelerinden en önemlisi işyeri açma ruhsatıdır. İşyeri açma ruhsatı, işletmenin faaliyetlerini resmi olarak sürdürebilmesi açısından zorunlu tutulan ruhsatlardan birisidir. Endüstriyel tesisler, ticarethaneler, yazıhaneler, alışveriş mağazaları ve tezgahlar, üretim tesisleri ve fabrika gibi tüm işletmeler işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması gereken kuruluşların içerisinde yer alır. Peki, işyeri açma ruhsatı nasıl alınır? Magdeburger Sigorta olarak bu yazımızda konu ile ilgili merak edilenleri sizler ile paylaşacağız.

Acente Bul
Magdeburger Sigorta